Auto & Moto

Ford construiește mai multe vehicule electrice Mustang Mach-E decât Mustangurile alimentate cu benzină

Ford construiește Mustang la două fabrici, modelul pe gaz fiind fabricat în Michigan, iar Mach-E-ul electric vine din Mexic. Până în prezent, în 2021, cifrele de producție sunt clare: 27.816 Mach-E și 26.089 Mustanguri alimentate cu gaz. ICE Mustang depășește în continuare Mach-E cu aproximativ 3-1 în SUA, dar nu este cazul în locurile cu vehicule avansate precum Norvegia.

Dacă mai căutați încă un semn că industria auto face o trecere la vehiculele electrice, nu căutați mai departe decât cifrele de producție ale Ford 2021. Până în acest an, Ford a construit mai multe crossover-uri electrice Mustang Mach-E decât modelele coupe și convertibile Mustang cu motor. Ford construiește vehicule cu numele Mustang în două locații. Două uși Mustang alimentate cu gaz sunt fabricate la uzina de asamblare Flat Rock din Michigan. Crossoverul electric Mustang Mach-E este construit la uzina de ștanțare și asamblare Cuautitlan din Mexic. După cum a raportat pentru prima dată Bloomberg, până la sfârșitul lunii mai, Ford a construit 27.816 Mach-E și 26.089 Mustang standard. Mach-E a fost introdus anul trecut, deci este pentru prima dată când Ford produce mai multe electrice decât cele cu gaz.

Acestea sunt cifre de producție globale, nu cifre de vânzări, desigur. Dar Ford vede vânzări puternice de Mach-E în alte țări, în special în Norvegia, care a fost de mult timp lider în vânzările de vehicule electrice datorită stimulentelor guvernamentale puternice. Aceste stimulente au ajutat Mach-E să devină cel mai bine vândut vehicul din Norvegia mai, care a fost prima lună completă în care EV a fost disponibil acolo. Mach-E a vândut 1384 de unități în Norvegia luna trecută, aproximativ 10 la sută din toate vehiculele vândute acolo. Locurile al doilea și al treilea au fost deținute și de vehiculele plug-in, Toyota RAV4 hibrid și Skoda Enyaq ocupând locul al doilea și respectiv al treilea.

În SUA, Ford a vândut în mai Mustang-uri electrificate în 1945 și 4436 cu motor pe gaz. În primele cinci luni ale anului 2020, Ford a vândut 10.510 Mach-E și 29.710 Mustanguri alimentate cu gaz. În California, care are cele mai puternice legi de asistență EV în SUA, unul din patru Mustang-uri vândute luna trecută a fost un Mach-E. Indiferent de locul în care este oferit Mach-E, Ford a spus că Mustang Mach-E „se vinde în esență de îndată ce ajunge la showroom-urile dealerilor”, având în vedere durata medie scurtă de viraj de 10 zile.

„Suntem cu adevărat entuziasmați de succesul pe care îl avem cu lansarea noului Mustang Mach-E, nu doar aici în America, ci și la nivel global”, a declarat Bloomberg un analist de vânzări Ford, Erich Merkle, într-o declarație prin e-mail. . „Pentru a fi corect, rețineți că Mustang și Flat Rock au fost afectate de factori externi, care a fost lipsa cipurilor semiconductoare”.

Oricare ar fi cauzele ca Ford să construiască mai multe Mustang-uri plug-in decât ponei alimentați cu gaz, probabil că nu va fi ultima dată când se va întâmpla acest lucru. Ford a făcut afirmații puternice cu privire la viitorul său electrificat și intenționează să ofere 40 de vehicule electrificate la nivel global până în 2022, 16 dintre cele complet electrice și celelalte 24 fiind hibrizi conectabili. Planurile EV ale Ford sunt puternice în Europa, unde Ford se așteaptă ca toate vehiculele sale de pasageri să fie complet electrice până în 2030.

Sursa (Source).